Na samym dnie to jeden z wczesnych filmów Jerzego Skolimowskiego, drugi anglojęzyczny i trzeci zrealizowany za granicą (nie licząc nowelowego Dialog 20-40-60) w dorobku reżysera.
W wywiadzie dla NME w 1982 roku David Lynch powiedział o filmie: „Nie lubię filmów kolorowych i prawie nie myślę o kolorze, bo dla mnie daje naprawdę tani efekt, i jak dotąd nie było filmu kolorowego na punkcie którego bym zwariował, z wyjątkiem jednego, tego pod tytułem Na samym dnie, który miał naprawdę świetną artystyczną reżyserię”.
13.04 godz. 18:00 Rezerwacje: https://kzrcafe.pl/film/na-samym-dnie-2/
Swingujący Londyn końca lat sześćdziesiątych. Nastoletni Mike rozpoczyna swoją pierwszą pracę w miejskiej łaźni, w której poznaje starszą o kilka lat Susan. Zauroczony kobietą chłopak zaczyna zabiegać o jej względy. Poddając się całkowicie urokowi Susan, nie dostrzega prowadzonej przez nią gry.
Dzieło polskiego reżysera zyskało uznanie krytyki, a dziś w wielu kręgach uznawane jest za film kultowy. Z powodu zawiłości prawnych film przez długi czas nie mógł być prezentowany publicznie. Historia obsesyjnej nastoletniej miłości opowiedziana przez polskiego twórcę ma wspaniałą ścieżkę dźwiękową stworzoną przez piosenkarza i autora tekstów Cata Stevensa oraz niemiecki zespół The Can. Na samym dnie było pokazywane w konkursie na Festiwalu Filmowym w Wenecji w 1970 roku i był uważany za faworyta do głównego wyróżnienia, ale w tym okresie żadnemu prezentowanemu na festiwalu filmowi nie przyznawano nagród.
Wcielająca się w postać Susan, Jane Asher była nominowana do nagrody BAFTA w kategorii najlepsza aktorka drugoplanowa.